درخواست عضویت در گروه ایرنین مدرن ( دختر پسرای ایرونی ) بزرگترین گروه فارسی زبان در یاهو

Subscribe to iranin_modern

Powered by us.groups.yahoo.com

۱۳۸۹ بهمن ۱۴, پنجشنبه

وقتی گرداننده سایتهای پورنو آویزون و شهوتسرا فعال سیاسی شد!(سعید ملک پور کیست؟ )

نام سعيد ملك پور مدتي است كه زياد شنيده مي شود.

فردي كه از او به عنوان زنداني سياسي نام برده مي شود و برخي دوستان سبز دستگيري او را به علت حمايتش از جنبش سبز اعلام مي كنند.

سايت هاي ضد نظام و همچنين جنبش سبز از وضعيت او در زندان و اعترافاتش زير فشار مي گويند.

با همسرش مصاحبه مي كنند و او به قول خودش افشاگري مي كند.

سعيد را جزء دستگير شدگان سايت هاي اينترنتي اعلام مي كنند و نمي گويند به چه اتهامي.

برخي ساده لوحان نيز تصور مي كنند او جزء دستگير شدگان سايت هاي سياسي است.

The image “http://www.irancartoon.com/tarkibi/PINOKIO.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

اما بهتر است كمي به گذشته برگرديم.

اسفند سال 87 سپاه اطلاعيه اي صادر كرد كه نیروهای اطلاعاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک سلسله عملیات پیچیده فنی اطلاعاتی، تعدادی از شبکه های سازمان یافته ضد دینی، ضد فرهنگی و ضد ارزش های انقلاب اسلامی را منهدم کردند.

در بخشي از اين اطلاعيه آمده بود: ........معرفی دیگر متهمین 1- س م با نام مستعار سیاوش حسین خانی، ساکن کانادا راه انداز سایت آویزون .نامبرده با حمایت فنی و مالی شرکت آمریکایی ... اقدام به راه اندازی سایت مذکور از سال 82 از کشور کانادا نموده است و.......

س. م همان سعيد ملك پور مدير سايت آويزون است كه پس از بازگشت از كانادا به ايران دستگير شد.

از آن به بعد وي در بازداشت بود و تحقيقات ادامه داشت كه او هم در اين مدت سعي كرد با فضا سازي هاي بيهوده و تبرئه خود از اتهامات اخلاقي خودش را يك زنداني سياسي آزادي خواه معرفي كند.

جالب است که در خبرهایی که در رابطه با ملک پور در سایتهای خبری منتشر شده است هیچ اشاره ای به فعالیت اصلی وی نشده است. هیچ اشاره ای به سایت آویزون و مطالب آن نشده است و فقط به این بسنده شده که این زندانی سیاسی در رابطه با پرونده‌ی موسوم به «مضلین ۲» مربوط به جرایم اینترنتی بازداشت شده است و او را یک فارغ التحصیل دانشگاه شریف در رشته متالوژی معرفی میکنند که در کانادا به طراحی وب سایت اشتغال داشته است. همچنین مشخص است که ملک پور هیچگونه فعالیت شاخصی در عرصه سیاسی یا حقوق بشر (به جز آنکه فعالیتش در سایت آویزون و چند سایت مشابه دیگر را فعالیت سیاسی بخوانیم یا اینکه واقعا این فرد با اهداف سیاسی سایت پورنو راه اندازی کرده باشد) نداشته است...
علیرضا شیرازی مدیر سرویس دهنده بلاگفا در یادداشتی نوشت:

این روزها که وقت بیشتری برای کارهای شخصی و وبگردی دارم در بین فیدهای سایتهای خبری سرخط خبری مربوط به نامه سرگشاده یکی از بازداشت شدگان مرتبط با جرائم رایانه ای نظرم را جلب کرد. نامه سرگشاده منتسب به سعید ملک پور که از بازداشت و آنچه بر وی گذشته (حال راست یا دروغش برعهده خود ایشان) و نامه ها و پیامهای همسر ایشان که از قرار به تازگی به کانادا برگشته اند و همچنین دلیل بازداشت و جرایم منتسب به وی را در سایت گرداب و دیگر سایتهای خبری مطالعه کردم.

به گزارش تابناک در ادامه این یادداشت آمده است: تلاش سعید ملک پور و همسرش (بخصوص با توجه اتهام وی و مجازات پیش بینی شده برای آن در قانون ) بخصوص در نزدیکی تاریخ دادگاه ایشان قابل درک است اما آنچه برای من جالب بود نوع نگارش نامه و نحوه انتشار اخبار آن در برخی سایتهای خبری ( بخصوص در سایتهای خبری جنبش سبز و حقوق بشر) است. استفاده از عنوان زندانی سیاسی برای سعید ملک پور و پوشش اخبار مرتبط با وی در سایتهای سیاسی نکته قابل تاملی است و بعید نیست در آینده رنجنامه بازداشت شدگان مربوط به دزدی،قتل،تجاوز و حتی افرادی مانند ریگی (که از قرار ایشان هم بدون نشان دادن کارت شناسایی و حکم بازداشت دستگیر شده است) در این سایتها منتشر شود.

اما سعید ملک پور کیست؟ در گزارش سایت گرداب اتهامات ملک پور اینگونه بیان شده است.

-متهم سعيد.م با نام مستعار سیاوش حسین‌خانی:
مدیر شبکه بزرگترین سایت های مستهجن، ضددین و ضد امنیت فارسی‌زبان به نام ایران سکس و با آدرس اصلی avizoon.com و حامی فنی و مالی سایت xpersia.com و biaclip.net و shahvatsara.com مي باشد. (گزارش مربوط به شبکه مضلین 2 - سایت گرداب)

در واقع ملک پور گرداننده یکی از بزرگترین و مشهورترین سایتهای پورنو فارسی به نام آویزون بوده و البته حامی چندین سایت پورنوی نسبتاْ معروف دیگر نیز بوده است. وی در خارج از کشور زندگی می کرده و شناسایی و بازداشت وی پس از کارهای اطلاعاتی و در بلند مدت امکان پذیر شده است، بازداشت وی مدتها مخفی مانده تا امکان شناسایی و بازداشت کاربران فعال و مدیران انجمنها و همکاران وی در راه اندازی سایتهای پورنو امکان پذیر باشد و فکر میکنم با من موافق بودید که اگر قرار بود در یک روند قانونی احضاریه برای این فرد ارسال شود نه او و نه هیچ کس دیگری از همکاران وی بازداشت نمی شدند!

جالب است که در خبرهایی که در رابطه با ملک پور در سایتهای خبری منتشر شده است هیچ اشاره ای به فعالیت اصلی وی نشده است. هیچ اشاره ای به سایت آویزون و مطالب آن نشده است و فقط به این بسنده شده که این زندانی سیاسی در رابطه با پرونده‌ی موسوم به «مضلین ۲» مربوط به جرایم اینترنتی بازداشت شده است و او را یک فارغ التحصیل دانشگاه شریف در رشته متالوژی معرفی میکنند که در کانادا به طراحی وب سایت اشتغال داشته است. حداقل این است که نه در نامه ملک پور و نه در اخبار مرتبط به آن و همچنین گفته های همسر وی اتهام اصلی ملک پور در مدیریت سایت پورنو رد نشده است و همچنین مشخص است که ملک پور هیچگونه فعالیت شاخصی در عرصه سیاسی یا حقوق بشر (به جز آنکه فعالیتش در سایت آویزون و چند سایت مشابه دیگر را فعالیت سیاسی بخوانیم یا اینکه واقعا این فرد با اهداف سیاسی سایت پورنو راه اندازی کرده باشد) نداشته است و با این حساب نام بردن از وی به عنوان زندانی سیاسی در متن این خبرها عملا توهینی به زندانی سیاسی است!.

من نمی‌دانم! شاید تعریف زندانی سیاسی تغییر کرده است یا شاید راه اندازی سایتهای پورنو هم به فهرست فعالیتهای سیاسی اضافه شده است که اگر اینگونه باشد ملک پور با توجه به تعداد کاربران و بازدیدکنندگان سایتش قاعدتاً یکی از بزرگترین فعالان سیاسی دهه اخیر بوده است و علاقمندان به پناهندگی هم راهی جدید برای اثبات فعالیت سیاسی و دریافت اقامت پیدا کرده اند.

بررسی و تحلیل حقوقی روند یک پرونده (حتی اگر مربوط به یک متجاوز به کودکان و منحرف جنسی باشد ) و اشاره به اشتباهات قانونی صورت گرفته در روند پیگیری یک پرونده کاری بی ایراد و حتی ستودنی است اما معصوم سازی و تغییر ماهیت اتهام و جرم یک فرد و قرار دادن او در کنار افرادی که به دلیل گرایش یا اظهار نظر سیاسی بازداشت شده اند حتی اگر با انگیزه دیگری باشد شایسته سایتهایی که مدعی اطلاع رسانی هستند نیست. ادامه چنین روندی چیزی نیست جز آنکه به بی اعتمادی به اخبار منتشر شده درباره زندانیان سیاسی بیانجامد و مقام زندانی سیاسی در حد هر مجرم معمولی پایین آورده شود.

از بخش جدی این بحث که بگذریم ادعاهای همسر ملک پور هم در نوع خود خواندنی است. او در جایی ادعا کرده است که همسرش مجبور به همکاری با سایت گرداب شده است و چنین ادامه می دهد که « ...چه بسا گروه‌های متعددی برای هک کردن سایت گرداب تلاش کردند ومتاسفانه چندان کاری از پیش نتوانستند ببرند و من مطمئنم که تخصص بالای همسر من در این امر بی‌ تاثیر نبوده است..» . از قرار در کشور کمبود شدید متخصص امنیت شبکه داریم و حداقل فایده بازداشت مدیر سایت آویزون بالابردن سطح امنیت شبکه در کشور بوده است!




تکمیلی:برخی از خوانندگان این مطلب این بحث را مطرح کرده اند که راه اندازی سایت پورنو در کانادا جرم نیست و در واقع قضیه جغرافیا و مکان را در زمان جرم مطرح کرده اند. البته این بحثی تخصصی است و شاید لازم باشد حقوقدانها پاسخ نهایی را بدهند اما دو نکته به نظر من میرسد اول آنکه این فرد در زمان بازداشت در ایران بوده است (احتمالا مانند بسیاری هم با پاسپورت ایرانی خود به ایران آمده است) و اتفافا در زمانی که در ایران بوده این سایت همچنان فعال بوده است یعنی این فرد در یک محدوده زمانی در کشوری بوده که شهروند آن بوده و مدیریت یا پشتیبانی سایتی فعال در زمینه پورنو را هم برعهده داشت و البته میدانیم که در این کشور چنین کاری جرم به حساب می آید بنابراین فکر میکنم از لحاظ حقوقی او میتواند طبق قوانین کشور تحت پیگرد قرار گیرد. بغیر از اینکه اینگونه مطرح کنیم که سرورهای این سایت در خارج بوده است که در این صورت عملا بحث جرایم رایانه ای در مورد سایتها دیگر چندان صادق نخواهد بود چرا که کمتر سایتی در داخل کشور میزبانی می شود.

همچنین (حداقل نظر شخصی ام این است) که گاهی اوقات یک جرم میتواند بر خلاف قوانین یک کشور (برعلیه کشور یا شهروندانش) ولی خارج از آن کشور اتفاق بیافتد ولی این به معنای عدم امکان پیگیری آن در داخل آن کشور نیست.مثلا اگر فردی از خارج از کشور به سرورهای بانکهای کشور نفوذ و مثلا از حساب شهروندان سرقت کند (یا از طریق یک صفحه جعلی اطلاعات حساب آنها را به دست آورد و به دیگران بفروشد) این قضیه بدین معنا نخواهد بود که در صورت ورود به کشورش امکان پیگرد او نیست.


در آخر لازم به ذکر است با توجه به طرفداری سبزها از آقای سعید ملک پور مدیرسایت های مستهجن آویزون شهوتسرا و ..... در این رابطه باید از رهبران فتنه پرسیده شود آیا روابط بی قید و بند سکسی در بین آنها در چه مرتبه از اصول کشورداری است !!!!؟؟؟؟

منبع: بولتن

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر