درخواست عضویت در گروه ایرنین مدرن ( دختر پسرای ایرونی ) بزرگترین گروه فارسی زبان در یاهو

Subscribe to iranin_modern

Powered by us.groups.yahoo.com

۱۳۸۹ بهمن ۲۸, پنجشنبه

امام عصر به طور ناشناخته در میان مردم رفت و آمد دارد

حضرت ولی عصر ـ عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف ـ نیز به سان مصاحب موسی، ولیّ ناشناخته‌ای است و در عین حال مبدأ کارهای سودمندی برای امت می‌باشد.بدین ترتیب، غیبت امام به معنی انفصال و جدایی او از جامعه نیست، بلکه او همان گونه که در روایات معصومین(علیهم السلام) نیز وارد شده به‌سان خورشید در پشت ابر است که دیدگان، آن را نمی‌بینند، امّا به اهل زمین نور و گرمی می‌بخشد.

http://aftab-down.persiangig.com/ya%20mahdi.jpg

عصر شیعه - آیت الله جعفر سبحانی پیرامون بهره‌مندی مردم از امام زمان (عج) در عصر غیبت به برخی پرسش های رایج پاسخ گفته است. متن پاسخ آیت الله سبحانی به شرح زیر است.

سؤال: مردم از حضرت مهدی(ع) در زمان غیبت چه بهره‌ای می‌برند؟

پاسخ: از نظر قرآن کریم، اولیای الهی دو دسته‌اند: «ولیّ ظاهر» که مردم وی را می‌شناسند و «ولیّ غایب» از انظار، که مردم او را نمی‌شناسند، گرچه او در میان آنها بوده و از حال آنان باخبر است.
در سورة کهف، وجود هر دو ولیّ، به طور همزمان بیان شده‌ است: یکی موسی بن عمران و دیگری مصاحب موقّت او در سفر دریایی و زمینی که به نام خضر معروف است. این «ولیّ الهی» به گونه‌ای بود که حتی موسی با او آشنا نبود و تنها به راهنمایی خدا او را شناخت و از علمش بهره گرفت؛ چنانکه می‌فرماید:
«فَوَجَدا عَبْداً مِنْ عِبادِنا آتَیْناهُ رَحْمَةً مِنْ عِنْدِنا وَعَلَّمْناهُ مِنْ لَدُنّا عِلماً * قالَ لَهُ مُوسى هَلْ أَتَّبِعُکَ عَلى أَنْ تُعَلِّمَنِ مِمّا عُلِّمْتَ رُشْداً».[1]
«موسی و همراهش بنده‌ای از بندگان ما را (در لب دریا) یافتند که وی را مشمول رحمت خود قرار داده و از جانب خویش به او علمی آموخته بودیم. موسی به وی گفت: آیا اجازه می‌دهی همراه تو باشم تا از علوم رشدآفرین خویش به من بیاموزی؟»
قرآن سپس شرحی از کارهای مفید و سودمند آن ولی الهی بیان می‌کند و نشان می‌دهد که مردم او را نمی‌شناخته، ولی از آثار و برکاتش بهره‌مند بوده‌اند.[2]

حضرت ولی عصر ـ عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف ـ نیز به سان مصاحب موسی، ولیّ ناشناخته‌ای است و در عین حال مبدأ کارهای سودمندی برای امت می‌باشد.
بدین ترتیب، غیبت امام به معنی انفصال و جدایی او از جامعه نیست، بلکه او همان گونه که در روایات معصومین(علیهم السلام) نیز وارد شده به‌سان خورشید در پشت ابر است که دیدگان، آن را نمی‌بینند، امّا به اهل زمین نور و گرمی می‌بخشد.[3]

پیامبر گرامی(ص) فرمود:
«آری سوگند به خدایی که مرا به نبوت برگزید، مردم از او سود می‌برند و از نور ولایتش در دوران غیبت، بهره می‌گیرند؛ چنان که از خورشید به هنگام قرار گرفتن پشت ابرها بهره می‌برند».[4]
اشعة معنوی وجود امام(ع) در حالی که در پشت ابرهای غیبت نهان است، دارای آثار قابل ملاحظه‌ای است که علی‌رغم تعطیلی مسألة تعلیم و تربیت و رهبری مستقیم، حکمت وجودش را آشکار می‌سازد.

در این جا به بیان برخی از این آثار می‌پردازیم:
الف) پاسداری از آیین الهی
با گذشت زمان و آمیختن سلیقه‌ها و افکار شخصی به مسائل مذهبی و گرایش‌های مختلف به مکتب‌های انحرافی و دراز شدن دست مَفسده جویان به سوی مفاهیم آسمانی، اصالت پاره‌ای از این قوانین از دست می‌رود و دست‌خوش تغییرات زیان‌بخشی می‌گردد.
این آب زلال که از آسمان وحی نازل شده، با عبور از مغزهای این و آن، به تدریج تیره و تار گشته، صفای نخستین خود را از دست می‌دهد. این نور پرفروغ، با عبور از شیشه‌های ظلمانی افکار تاریک، کم‌رنگ‌تر می‌گردد. خلاصه با آرایش‌ها و پیرایش‌‌های کوته بینانه افراد و افزودن شاخ و برگ‌های تازه به آن، چنان می‌شود که گاهی انسان در بازشناسی مسائل اصلی، دچار اشکال می‌گردد. آن شاعر، خطاب به پیامبر (ص) می‌گوید:
شــــرع، تـــو را در پـی آرایشنـد دیـن، تــو را از پـی پیـرایشنـد
بسْ که فـزودند بر آن بـرگ و بر گــر تـو ببینـی نـشنـاسی دگـر

*محل حفظ معارف الهی
با این حال، آیا ضروری نیست که در میان جمع مسلمانان کسی باشد که مفاهیم فناناپذیر تعالیم اسلامی را به شکل اصلی‌اش حفظ و برای آیندگان نگه‌داری کند؟
می‌دانیم در هر مؤسسة مهمی، صندوق نسوزی وجود دارد که اسناد مهم را در آن نگه‌داری می‌کنند تا از دستبرد دزدان محفوظ بماند و در صورت آتش سوزی، از خطر حریق مصون باشد؛ چرا که اعتبار و حیثیت آن مؤسسه در گرو حفظ آن اسناد و مدارک دارد.
سینه امام و روح بلند او، صندوقچه حفظ اسناد آیین الهی است که همة اصالت‌های نخستین و ویژگی‌های آسمانی این تعلیمات را در خود نگاه‌داری می‌کند، «تا دلایل الهی و نشانه‌های روشن پروردگار باطل نگردد و به خاموشی نگراید» و این یکی دیگر از آثار وجود او است.

ب) تربیت منتظران آگاه
بر خلاف آنچه بعضی می‌پندارند، رابطه امام در زمان غیبت به کلی از مردم بریده نیست، بلکه آن گونه که از روایات اسلامی برمی‌آید، شمار اندکی از آماده‌ترین افراد که سری پر شور از عشق خدا و دلی پر ایمان و اخلاص فوق‌العاده برای تحقّق بخشیدن به آرمان اصلاح جهان دارند با حضرتش در ارتباط‌اند.

http://irupload.ir/images/6nytl2322dc9bxsblpy.jpg

*مفهوم غیبت

معنای غیبت امام (ع)، این نیست که آن حضرت به شکل روح نامرئی و یا شعاعی ناپیدا در می‌آید، بلکه او از یک زندگی طبیعی و آرام برخوردار است؛ به طور ناشناخته در میان همین انسان‌ها رفت و آمد دارد. دل‌های بسیار آماده را برمی‌گزیند و در اختیار می‌گیرد و آنها را بیش از پیش آماده می‌کند و می‌سازد. افراد مستعد، به تفاوت میزان استعداد و شایستگی خود، توفیق درک این سعادت را پیدا می‌کنند. بعضی از آنان چند لحظه و برخی چند ساعت یا چند روز و جمعی سال‌ها با حضرت بقیة الله(ع) در تماس بوده‌اند.
آنان کسانی هستند که آن چنان بر بال و پرِ دانش و تقوا قرار گرفته و بالا رفته‌اند که همچون مسافران، هواپیماهای دور پرواز، بر فراز ابرها قرار می‌گیرند، آن جا که هیچ‌گاه حجاب و مانعی بر سر راه تابش جهان‌بخش آفتاب نیست، در حالی که دیگران در زیر ابرها و در تاریکی و نور ضعیف به سر می‌برند.
به درستی حساب صحیح نیز همین است. کسی انتظار داشته باشد که آفتاب را به پایین ابرها فرود آورد تا چهره آن را ببیند. چنین انتظاری، اشتباهی بزرگ و پنداری باطل بیش نیست. این ما هستیم که باید بالاتر از ابرها پرواز کنیم، تا شعاع جاودانه آفتاب را جرعه جرعه بنوشیم و سیراب گردیم.
به هر حال، تربیت این گروه منتظر، یکی دیگر از حکمت‌های نهفته در غیبت آن حضرت است.

ج) نفوذ روحانی و نا پیدا
چنان که می‌دانیم، خورشید یک پرتو مرئی دارد که از تجزیه آن‌ها، هفت رنگ معروف پیدا می‌شود و یک سلسله اشعه نامرئی نیز دارد که «اشعه ماوراء بنفش» و «اشعه مادون قرمز» نامیده شده است. هم‌چنین یک رهبر بزرگ آسمانی، خواه پیامبر باشد یا امام، علاوه بر تربیت تشریعی که از طریق گفتار و رفتار و تعلیم و تربیت عادی صورت می‌گیرد تربیت روحانی دارد که از راه نفوذ معنوی در دل‌ها و فکرها اعمال می‌شود و می‌توان آن را تربیت تکوینی نام گذاشت. در آن جا الفاظ و کلمات و گفتار و کردار به کار نمی‌آید، بلکه تنها جاذبه و کشش درونی مؤثر است.

وجود مبارک امام(ع) در پشت ابرهای غیبت نیز این اثر را دارد که از طریق شعاع نیرومند و پردامنه «نفوذ شخصیت» خود، دل‌های آماده را در نزدیک و دور، تحت تأثیر جذبه مخصوص قرار داده، به تربیت و تکامل آن‌ها می‌پردازد و از آنان انسان‌هایی کامل‌تر می‌سازد. ما قطب‌های مغناطیسی زمین را با چشم خود نمی‌بینیم، ولی اثر آن‌ها روی عقربه‌های قطب‌نما در دریاها، راهنمای کشتی‌هاست و در صحراها و آسمان‌ها، راهنمای هواپیماها ووسائل دیگر است. در سرتاسر کره زمین، از برکت این امواج، میلیون‌ها مسافر راه خود را به سوی مقصد پیدا می‌کنند. وسائل نقیله بزرگ و کوچک به فرمان همین عقربه ظاهراً کوچک از سرگردانی رهایی می‌یابند.

آیا تعجب دارد اگر وجود مبارک امام(ع) در زمان غیبت، با امواج جاذبه معنوی خود، افکار و جان‌های زیادی را که در دور یا نزدیک قرار دارند، هدایت کند و از سرگردانی رهایی بخشد؟ البته نباید فراموش کرد که امواج مغناطیسی زمین، روی هر آهن پاره بی‌ارزش اثر نمی‌گذارد، بلکه تنها بر عقربه‌های ظریف و حساسی که خاصیت آهن‌ربایی یافته‌اند و یک نوع سنخیت و شباهت با قطب فرستنده امواج مغناطیسی پیدا کرده‌اند، اثر می‌گذارد. بدین ترتیب دل‌هایی که ارتباطی با امام(ع) دارند و شباهتی را در خود ایجاد نموده‌اند، تحت تأثیر آن جذبه روحانی قرار می‌گیرند.

آثار وجودی و برکات آن حضرت در زمان غیبت بیش از آن است که در این مختصر بگنجد از این رو به همین مختصر بسنده می‌کنیم . خوشبختانه محققان اسلامی در این باره به نگارش و شرح و بسط پرداخته‌اند که مطالعه آنها را به علاقمندان توصیه می‌کنیم.

[1] . کهف/65ـ66.
[2] . سوره کهف، آیات: 71ـ 82.
[3] . کمال الدین، شیخ صدوق، باب 45، حدیث 4، ص 485.
[4] . بحارالأنوار، ج52، ص 93(به نقل از کمال الدین شیخ صدوق).



منبع» مرکز خبر حوزه

تصاویر:جشن تولد ‌77سالگي جمشيدمشايخي

تصاویر:جشن تولد ‌77سالگي جمشيدمشايخي



جشن تولد 77 سالگی استاد جمشید مشایخی با حضور بازیگران و هنرمندان بزگر سینما تاتر و تلویزیون










































تجاوز 3 مرد به زن جوان در برابر چشمان فرزندانش در ایران !

تجاوز 3 مرد به زن جوان در برابر چشمان فرزندانش در ایران !

پرونده تجاوز سه مرد به زنی در برابر چشمان خانواده اش واكنش رئیس قوه قضائیه را در پی داشت و با دستور ویژه وی این پرونده به شعبه 72 دادگاه كیفری استان تهران فرستاده شد تا در اسرع وقت رسیدگی شود.



به گزارش خبرنگار ما ،خبر این جنایت تلخ یك هفته پیش به ماموران كلانتری لواسان اطلاع داده شد. مردی كه خشم و اضطراب در چشمانش موج می زد نزد ماموران مراجعه كرد و گفت سه مرد همسرش را در برابر چشمان دو كودكش مورد آزار قرار داده اند. زمانی كه ماموران در خانه شاكی حاضر شدند همسر جوان او بسیار بدحال بود. بعد از اقدامات اولیه تكنسین های اورژانس او توانست لب به سخن بگشاید.

وی گفت؛ ما در منزل بودیم كه یكباره سه مرد به خانه هجوم آوردند، من متوجه نشدم چطور وارد خانه شدند؛ در را شكستند یا از بالای دیوار آمدند. من فقط ورود آنها را دیدم. آنها به سمت همسرم رفتند. دست و پای او را بستند و به دهانش چسب زدند. سپس فرزند شش ماهه ام را گروگان گرفتند و گفتند اگر بخواهی فریاد بزنی بلایی بر سر بچه ات می آوریم. سه مرد به زور در برابر چشمان دو فرزندم به من تعرض كردند. هر چه به آنها التماس كردم فایده یی نداشت. هر بار كه می خواستم فریاد بزنم،گلوی كودك شش ماهه ام را هدف می گرفتند و من را وادار به سكوت می كردند. شوهرم را هم در انباری زندانی كرده بودند. سه مرد وقتی به من تعرض كردند از خانه فرار كردند. هر طور شده بود خودم را به انباری رساندم و شوهرم را نجات دادم.

وی گفت؛ شوهرم وقتی حال و روز من را دید با پلیس تماس گرفت. پس از ثبت اظهارات زن جوان سوالی كه در ذهن پلیس شكل گرفت انگیزه سه مرد متجاوز از این جنایت بود. تحقیقات در این زمینه ادامه یافت تا اینكه بازجویی از شوهر این زن توانست به سوال پاسخ بدهد. او گفت؛ سه مرد جوان از دوستان قدیمی من بودند. آنها توسط صاحب كارشان اخراج شده بودند و فكر می كردند من عامل این اخراج هستم و برای انتقام گیری دست به چنین عملی زدند. شماره تلفن های همراه سه مرد متجاوز توسط شوهر زن جوان در اختیار پلیس قرار گرفت و به دستور بازپرس، مخابرات موظف به ردیابی آنها شد و در نهایت دو تن از مردان متجاوز در عملیاتی غافلگیركننده دستگیر شدند.



آنها به جرم خود اعتراف كردند و گفتند؛ شوهر زن جوان عامل اخراج ما از محل كارمان بود. او به صاحب كارمان گزارش داده بود ما در نبود او چه می كنیم و كارفرما هم عصبانی شد و هر سه نفرمان را اخراج كرد. ما كارگر بودیم و این شغل را هم به سختی پیدا كرده بودیم. نداشتن این شغل ضربه سنگینی به زندگی ما می زد و زمانی كه این اتفاق افتاد تصمیم به انتقام گرفتیم. از قبل تهدید كرده بودیم كه بلایی سر خانواده او می آوریم اما وی باور نمی كرد ما دست به چنین كاری بزنیم. ما برای اینكه كاری بكنیم تا نتواند جلوی آشنایان سرش را بلند كند تصمیم گرفتیم به همسرش تجاوز كنیم. متهمان گفتند؛ آن شب با نقشه قبلی به خانه مرد جوان رفتیم. دست و پای او را بستیم و به دهانش چسب زدیم. او را در انباری زندانی كردیم و سپس به سراغ زنش رفتیم. تا می خواست فریاد بزند چاقویی زیر گلوی كودك شش ماهه اش می گذاشتیم و می گفتیم او را می كشیم به این ترتیب زن جوان را وادار به سكوت می كردیم. هر سه به او تعرض و بعد از خانه فرار كردیم.

این پرونده كه بازتاب گسترده یی در لواسان داشت باعث شد رئیس قوه قضائیه با دستور وًیژه به دادگاه كیفری استان تهران خواستار رسیدگی فوری به این پرونده شود و تاكید كند متهمان در صورت مجرم شناخته شدن هر چه سریع تر مجازات شوند. روز گذشته این پرونده به شعبه 72 دادگاه كیفری استان تهران فرستاده شد. هیات قضات این شعبه با صدور قرار بازداشت دو متهم را به بازداشتگاه انتقال دادند و دستور تعقیب متهم فراری را نیز صادر كردند.

هم اكنون این پرونده به صورت ویژه در حال رسیدگی است و زنی كه قربانی این جنایت شده برای متهمان تقاضای اشد مجازات كرده است.

منبع : ایران ویج

تصاویری از دبی دیروز تا دبی امروز ! - 30 سال گذشته !!!

تصاویری از دبی دیروز تا دبی امروز ! - 30 سال گذشته !!!


هیچ کس فکر نمیکرد که تنها در عرض 30 سال دبی از یک بیابان بزرگ به شهری مدرن با مشخصات شهرهای اروپایی شود. مقایسه دیروز و امروز دبی برای........

























































و حال دبی امارات متحده عربی امروز که با مدیریت و درایت مدیان شهری و مسئولین کشوری به یکی از شهر بندر های بزرگ جهان بتدیل شده و هر روز جذاب تر و زیبا تر از دیروز است و امروزه صدها توریست و گردشگر از سراسر جهان به این شهر کویر و بی آبو علف دیروز و ابر شهر امروز میروند....

گروه اينترنتي دختر پسرای ایرونی | بزرگترین مرکز عکس و مطلب عاشقانه و love و کلی تصویر و کلیپ عشقی از دختر و پسرای خوب ایرانی